U bent hier

Mijn Bibliotheek

Titels reserveren of verlengen? Daarvoor hoef je niet eens uit je zetel te komen. Meld je aan bij Mijn Bibliotheek en beheer al je bibliotheek­verrichtingen online.

Met enkele muisklikken ben je gesteld, zo win je alvast wat extra leestijd.

Via ‘Mijn Bibliotheek' kan je online
  • je geleende titels online verlengen (als ze niet gereserveerd zijn door iemand anders)
  • titels uit de collectie reserveren (€ 1 per titel)
  • je ontleningen, je leenhistoriek en je betalingen bekijken
  • leeslijstjes aanmaken
  • de lidmaatschappen van verschillende bibliotheken of gezinsleden op één plek beheren
  • je persoonlijke gegevens beheren en aanpassen (e-mailadres, gebruikersnaam, adres...)
Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een profiel aan?

Dit kan op de aanmeldpagina van Mijn Bibliotheek. Klik onderaan op “Maak een profiel aan" en volg de verschillende stappen.

Hiervoor heb je het volgende nodig:

  1. Een geldige bibliotheekkaart van een Nederlandstalige bibliotheek in Vlaanderen of Brussel
  2. Een e-mailadres

Ik kan mij niet meer aanmelden - Ik ben mijn wachtwoord vergeten - Mijn Bibliotheek aanvaardt mijn wachtwoord niet.

Vul je e-mailadres in en klik op “Wachtwoord vergeten?”. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Heb je de e-mail met je nieuwe paswoord niet ontvangen? Kijk ook eens in je spamfolder.

Is de gebruikersnaam of het e-mailadres nog niet gekend? Klik op “Maak een profiel aan” om een nieuw profiel aan te maken.

Hoe kan ik mijn kinderen, gezinsleden of andere bibliotheken aan mijn lidmaatschap koppelen?

Koppel meerdere bibliotheekkaarten aan hetzelfde profiel: eigen kaarten van andere bibliotheken of kaarten van familieleden. Je kan zelfs een kaart aan meerdere accounts koppelen: beide ouders kunnen dus het lidmaatschap van hun kinderen koppelen aan hun eigen account.

Log in met je eigen gegevens en kies dan “Voeg bibliotheekkaart toe". Selecteer de bibliotheek waar de andere persoon geregistreerd is en voer het kaartnummer en de geboortedatum in.

Ik heb een andere vraag.

Geen probleem, stel je vraag via info@muntpunt.be en wij helpen je met plezier verder!